آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی)

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 استادیاردانشگاه علوم انتظامی

2 دانشجوی مدیریت اموزشی دانشگاه علوم انتظامی

3 دانشگاه علوم انتظامی

چکیده

هدف پژوهش آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی است .

روش پژوهش : به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و شیوه اجرا، از نوع پژوهش‌های کیفی و از موع تحلیل تم است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی امین بودند که تعداد 16 نفر به روش نمونه گیری هدفمند که با لحاظ کردن شرط اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت که روایی آن به صورت صوری و پایایی آن از طریق بازبینی مجدد توسط جامعه آماری انجام شد روش تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک تحلیل مضمون و با استفاده از نرم افزار مکس‌کیودا در قالب مضامین پایه،سازمان دهنده و فراگیر انجام شد.

یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که در کدگذاری به عمل آمده که در 3 مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی اجرا شد، تعداد 62 مضامین پایه، 12 مضامین سازمان دهنده و 3 مضامین فراگیر(عدم توجه به سطوح اهداف آموزش، ضعف آموزش و ضعف توانمندسازی)، به عنوان آسیب های آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی از منظر مشارکت کنندگان شناسایی شدند.

نتیجه‌گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که تمامی این مضامین همراه با مولفه ها و شاخص های به دست آمده در ارتباطی متقابل با هم قرار دارند و هرکدام می تواند بعنوان آسیب های جدی و تاثیر گذار بر روند آموزش رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد باشد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Pathology of education in the master's course in the field of educational management (case study: University of Police Sciences)

نویسندگان [English]

  • Rohallah salar 1
  • hojjat jafari nezhad 2
  • hadi jafari nezhad 3
1 Assistant Professor of Police Sciences University
2 A student of educational management at the University of Police Sciences
3 Military science university
چکیده [English]

The aim of the research is the pathology of the master's course in the field of educational management of the University of Police Sciences.

Research method: In terms of purpose, it is practical, and in terms of the nature of data and the method of implementation, it is qualitative research and theme analysis. The statistical population in this research was all professors and master's students in the field of educational management of Amin University of Law Sciences, 16 of whom were selected as a sample by purposive sampling method, taking into account the condition of theoretical saturation. Data collection was done using a semi-structured interview, whose face validity and reliability were done through re-review by the statistical community. It was organized and inclusive.

Findings: The findings of the research show that in the coding that was carried out in 3 stages of open, central and selective coding, there were 62 basic themes, 12 organizing themes and 3 overarching themes (lack of attention to the levels of educational goals, weak education and weak Empowerment), were identified as the harms of education in the master's course in the field of educational management from the perspective of the participants.

Conclusion: According to the findings of the research, it can be concluded that all these topics along with the obtained components and indicators are in mutual relation with each other and that education should be at the master's level.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Pathology
  • education
  • educational management
  • Amin University of Police Sciences