نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانش اموخته کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تبریز
2 استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، ایران.
3 استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، ایران
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
با عنایت به بررسی های صورت گرفته نگرش به ماهیت علم در دانشجویان رشتههای کشاورزی دانشگاه تبریز در همه ابعاد نظام شناختی معرفتی و کاربردهای تربیتی آموزشی و میانگین کل، بالاتر از حد متوسط ارزیابی شد. در ارزیابی و تجزیه و تحلیل مؤلفه نظام شناختی معرفتی، تفاوت معناداری بین دانشجویان علوم انسانی و کشاورزی و نیز علوم پایه و کشاورزی وجود داشت. در بررسی خروجی های نرم افزاری، مؤلفه نظام اجتماعی نهادی، تفاوتهای معناداری بین دانشجویان علوم انسانی با فنی و مهندسی، علوم انسانی با کشاورزی، علوم پایه با فنی و مهندسی و علوم پایه با کشاورزی مشاهده شد. از منظر مؤلفه کاربردهای تربیتی آموزشی نیز تفاوت معناداری بین دانشجویان علوم انسانی و علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی وجود داشت. در نهایت، در میانگین کل نگرش به ماهیت علم، تفاوت معناداری بین دانشجویان علوم انسانی با فنی و مهندسی و کشاورزی و نیز علوم پایه با کشاورزی مشاهده شد.
کلیدواژهها [English]