نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسیب شناسی آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی) [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 50-65]
  • آسیب‌شناسی آسیب‏ شناسی برنامه ‏ی درسی ریاضی دوره‏ ی ابتدایی بر اساس مولفه ‏های برنامه‏ ی درسی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 1-17]
  • آمیخته اکتشافی متوالی طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • آموزش تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • آموزش پدیدارشناسی تجربیات معلمان زبان فارسی از برگزاری دوره آموزش چندزبانه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • آموزش واکاوی موانع تحقق تفکر انتقادی در گستره تعلیم و تربیت [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 30-50]
  • آموزش آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی) [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 50-65]
  • آموزش شناسایی شاخص‌ها و مؤلفه‌های یادگیری مادام‌العمر فراگیران : سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • آموزش ابتدایی شناسایی و اولویت بندی روشهای بهسازی عملکرد معلمان ابتدایی برای ارائه آموزش الکترونیکی در شرایط کووید-19 [(مقالات آماده انتشار)]
  • آموزش الکترونیکی شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • آموزش الکترونیکی ارزشیابی وضعیت اجرای آموزش در دوره متوسطه اول شهر تبریز براساس ابعاد برابری دیجیتالی در شرایط کرونایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 18-32]
  • آموزش الکترونیکی شناسایی و اولویت بندی روشهای بهسازی عملکرد معلمان ابتدایی برای ارائه آموزش الکترونیکی در شرایط کووید-19 [(مقالات آماده انتشار)]
  • آموزش برخط انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • آموزش تاریخ بررسی کاربردهای فناوری هولوگرام سه بعدی در زمینه ی آموزش تاریخ به دانش آموزان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 35-50]
  • آموزش حضوری مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]
  • آموزش ضمن خدمت طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • آموزش فنی و حرفه ای ارزیابی دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی بر اساس شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-95]
  • آموزش مبتنی بر مغز اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • آموزش مجازی روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • آموزش مجازی مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]
  • آموزش مجازی اثربخشی آموزش مجازی درس ریاضی بر خودکارآمدی، تفکرخلاق و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان دختر پایه هشتم [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 45-57]
  • آموزش مجازی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی کیفی-توصیفی در آموزش مجازی دوران همه گیری کووید-۱۹: یک مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • آموزگاران تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • آموزگاران شناسایی عوامل اثرگذار بر بروز و اجرای ارزشیابی‌های کاذب در فرآیندهای آموزشی مدارس [دوره 3، شماره 4، 1403]

ا

  • ابعاد ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • احساس تعلق به مدرسه اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]
  • اختلال یادگیری اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی و باورهای انگیزشی در دانش آموزان با اختلالات یادگیری [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 1-10]
  • ادراک از کلاس پیش‏بینی مشغولیت تحصیلی دانشجویان بر اساس ادراک ازکلاس آنلاین، هیجان‌های کلاسی و خودکارآمدی رایانه. [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • ادراک شایستگی بررسی نقش دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفه‌های برنامه درسی و ادراک شایستگی در خلاقیت هیجانی آنان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • ارزیابی ارزیابی دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی بر اساس شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-95]
  • ارزیابی ارزیابی شبکه دانش آموزی شاد با رویکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهایی جهت بهبود برنامه درسی دوره اول متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • ارزیابی شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی نظام تربیت معلم [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 25-48]
  • ارزشیابی ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 95-128]
  • ارزشیابی ارزشیابی برنامه‌های تلویزیونی شبکه آموزش: مطالعه موردی درس ریاضی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 33-49]
  • ارزشیابی کاذب شناسایی عوامل اثرگذار بر بروز و اجرای ارزشیابی‌های کاذب در فرآیندهای آموزشی مدارس [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • ارزشیابی کیفی توصیفی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی کیفی-توصیفی در آموزش مجازی دوران همه گیری کووید-۱۹: یک مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • استقرایی مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • اشتغال کاوشی برای شناسایی شیوه‌های آموزش سواد شغلی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • اضطراب ریاضی اثربخشی آموزش حل مسئله شناختی اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی و راهبردهای مقابله‌ای دانش‌آموزان با اضطراب ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • اضطراب فناورانه مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 22-33]
  • اعتیاد اینترنتی رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • اعتیاد به اینترنت اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر متوسطه عراق: نقش کارکرد خانواده و سبک‌های تربیتی والدین [(مقالات آماده انتشار)]
  • اعتبارسنجی ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • اقتصاد مقاومتی بررسی میزان توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی در کتاب های درسی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 61-74]
  • اقلیم های برنامه درسی سوء تفاهمات اساسی در رابطه با جنبش نو/ چند بسترسازی در مطالعات برنامه درسی (چیستی، چرایی و چگونگی) [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • الگوی برنامۀ درسی ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • الگوی طراحی انگیزشی کلر انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • انطباق پذیری بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]
  • انگیزش انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • انگیزش تحصیلی بازنمایی تجارب زیسته معلمان در زمینه ارتقای انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 1-19]
  • اهداف برنامه درسی موانع عدم تحقق اهداف برنامه درسی فارسی و نگارش دوره دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 83-103]
  • اهمال‌کاری تحصیلی رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • اهمال‌کاری تحصیلی نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [دوره 3، شماره 3، 1403]

ب

  • بازی دیجیتال بررسی اثربخشی داستان و خودتوضیحی بازی دیجیتال بر یادگیری، درگیری تحصیلی در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 66-87]
  • بازنمائی معنائی بازنمائی معنائی ادراکات و توصیفات معلمان و مدیران از طرح جابر در مقطع ابتدائی و چالشهای فراروی آن [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 88-102]
  • باورهای انگیزشی اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی و باورهای انگیزشی در دانش آموزان با اختلالات یادگیری [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 1-10]
  • باورهای معرفت شناختی بررسی رابطه باورهای معرفت‌شناختی بادرگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • بخشش نقش سازه‌های بخشش و نوع دوستی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی‌های ذهنی و تحولی [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • بدیعه پردازی مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • بدفهمی بررسی بدفهمی های دانش آموزان پایه هفتم در مورد برداشت آنها از مفهوم اعداد منفی در درس ریاضی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
  • برابری دیجیتالی ارزشیابی وضعیت اجرای آموزش در دوره متوسطه اول شهر تبریز براساس ابعاد برابری دیجیتالی در شرایط کرونایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 18-32]
  • برنامة درسی مروری بر نظریه‌های محتوا و انتخاب محتوا در ادبیات تخصصی حوزة مطالعات برنامة درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-90]
  • برنامه بررسی مؤلفه‌های فرهنگ عمومی در کتب فارسی دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • برنامه درسی ارزیابی شبکه دانش آموزی شاد با رویکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهایی جهت بهبود برنامه درسی دوره اول متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • برنامه درسی شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی نظام تربیت معلم [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 25-48]
  • برنامه درسی واکاوی موانع تحقق تفکر انتقادی در گستره تعلیم و تربیت [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 30-50]
  • برنامه درسی شناسایی شاخص‌ها و مؤلفه‌های یادگیری مادام‌العمر فراگیران : سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • برنامه درسی تلفیقی امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • برنامه درسی تلفیقی (یکپارچه) تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • برنامه درسی علوم تجربی ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 95-128]
  • برنامه‌ی درسی ملی آسیب‏ شناسی برنامه ‏ی درسی ریاضی دوره‏ ی ابتدایی بر اساس مولفه ‏های برنامه‏ ی درسی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 1-17]
  • برنامه ریزی درسی مدرسه محور مشارکت کنندگان برنامه ریزی درسی مدرسه محور، روایت یک دهه تجربه مدرسه ای ابتدائی [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • بهزیستی اجتماعی پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • بهزیستی تحصیلی مقایسه بهزیستی تحصیلی در بین دانش‌آموزان عادی و فلج مغزی [(مقالات آماده انتشار)]
  • بهزیستی روانشناختی رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • بهزیستی روان‌شناختی نقش سازه‌های بخشش و نوع دوستی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی‌های ذهنی و تحولی [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • بهسازی عملکرد شناسایی و اولویت بندی روشهای بهسازی عملکرد معلمان ابتدایی برای ارائه آموزش الکترونیکی در شرایط کووید-19 [(مقالات آماده انتشار)]

پ

  • پایان نامه " تحلیل محتوای موضوعی و روش‌شناختی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌ی علوم تربیتی دانشگاه تبریز در فاصله سال‌های 1376 - 1395 [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 1-16]
  • پایه دوم ابتدایی تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • پایه هشتم ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 95-128]
  • پایه هفتم بررسی بدفهمی های دانش آموزان پایه هفتم در مورد برداشت آنها از مفهوم اعداد منفی در درس ریاضی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
  • پدیدارشناسی مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]
  • پدیدارشناسی مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • پدیدارشناسی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی کیفی-توصیفی در آموزش مجازی دوران همه گیری کووید-۱۹: یک مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • پدیدارشناسی چیره دستان در کلاس‌های چندپایه: رمز ماندگاری معلمان با تجربه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • پدیدار شناسی تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • پدیدار شناسی تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • پرخاشگری فضای سایبری بررسی رابطه بین سواد رسانه‏ ای با پرخاشگری فضای سایبری و تفکرانتقادی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 61-82]
  • پژوهش دانش آموزی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی: تحلیل پدیدارشناسانه چالش‌ها و فرصت‌ها [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • پژوهش سراهای دانش آموزی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی: تحلیل پدیدارشناسانه چالش‌ها و فرصت‌ها [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • پیشرفت تحصیلی مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]
  • پیشرفت تحصیلی بررسی رابطه باورهای معرفت‌شناختی بادرگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • پیشرفت تحصیلی تاثیر مولفه های رویکرد انتقادی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی پایه چهارم دانش آموزان دختر دوره ابتدایی تهران [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 51-67]

ت

  • تجارب زیسته تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • تجارب زیسته مدیران پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی: تحلیل پدیدارشناسانه چالش‌ها و فرصت‌ها [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • تجارب زیسته معلمان بازنمایی تجارب زیسته معلمان در زمینه ارتقای انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 1-19]
  • تجارب معلمان مشارکت کنندگان برنامه ریزی درسی مدرسه محور، روایت یک دهه تجربه مدرسه ای ابتدائی [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • تحلیل محتوا بررسی مؤلفه‌های فرهنگ عمومی در کتب فارسی دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • تحلیل محتوا بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای کتب جامعه‌شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • تدوین برنامه درسی تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • تربیت بدنی امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • تربیت تمام ساحتی بازنمایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از تربیت تمام ساحتی و راهکارهای تحقق آن : مطالعه ای به روش پدیدار شناختی [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • تفکر انتقادی رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • تفکر انتقادی بررسی رابطه بین سواد رسانه‏ ای با پرخاشگری فضای سایبری و تفکرانتقادی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 61-82]
  • تفکر خلاق اثربخشی آموزش مجازی درس ریاضی بر خودکارآمدی، تفکرخلاق و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان دختر پایه هشتم [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 45-57]
  • تفکر خلاق تاثیر یادگیری معکوس بر تفکر خلاق دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی منطقه ٤ آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-60]
  • تفکر فلسفی شناسایی مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن در کتاب داستان شازده کوچولو [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • تک زبانگی پدیدارشناسی تجربیات معلمان زبان فارسی از برگزاری دوره آموزش چندزبانه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • توانبخشی عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 82-94]

ج

  • جنبش برنامه درسی سوء تفاهمات اساسی در رابطه با جنبش نو/ چند بسترسازی در مطالعات برنامه درسی (چیستی، چرایی و چگونگی) [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • جهت‌گیری‌های فرهنگی(جمعگرایی/فردگرایی) بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]

چ

  • چالش ها تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • چالش‌های آموزش شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • چندزبانگی پدیدارشناسی تجربیات معلمان زبان فارسی از برگزاری دوره آموزش چندزبانه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • چندفرهنگی ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]

ح

  • حیثیت برند بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • حل مسئله شناختی‌اجتماعی اثربخشی آموزش حل مسئله شناختی اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی و راهبردهای مقابله‌ای دانش‌آموزان با اضطراب ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1403]

خ

  • خبرگی و نقادی ارزشیابی برنامه درسی علوم تجربی پایه هشتم به روش خبرگی و نقادی تربیتی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 95-128]
  • خلاقیت مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • خلاقیت تحلیل محتوای کتب جامعه‌شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • خلاقیت هیجانی بررسی نقش دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفه‌های برنامه درسی و ادراک شایستگی در خلاقیت هیجانی آنان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • خودپنداره تحصیلی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]
  • خودتنظیمی‌ تحصیلی اثربخشی آموزش حل مسئله شناختی اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی و راهبردهای مقابله‌ای دانش‌آموزان با اضطراب ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • خودتوضیحی بررسی اثربخشی داستان و خودتوضیحی بازی دیجیتال بر یادگیری، درگیری تحصیلی در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 66-87]
  • خودکارآمدی اثربخشی آموزش مجازی درس ریاضی بر خودکارآمدی، تفکرخلاق و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان دختر پایه هشتم [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 45-57]
  • خودکارآمدی اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی و باورهای انگیزشی در دانش آموزان با اختلالات یادگیری [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 1-10]
  • خودکارآمدی رایانه پیش‏بینی مشغولیت تحصیلی دانشجویان بر اساس ادراک ازکلاس آنلاین، هیجان‌های کلاسی و خودکارآمدی رایانه. [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • خوش‌بینی پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]

د

  • داستان بررسی اثربخشی داستان و خودتوضیحی بازی دیجیتال بر یادگیری، درگیری تحصیلی در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 66-87]
  • داستان شناسایی مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن در کتاب داستان شازده کوچولو [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • دانش آموزان بررسی کاربردهای فناوری هولوگرام سه بعدی در زمینه ی آموزش تاریخ به دانش آموزان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 35-50]
  • دانش آموزان بررسی بدفهمی های دانش آموزان پایه هفتم در مورد برداشت آنها از مفهوم اعداد منفی در درس ریاضی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
  • دانش آموزان ابتدایی روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • دانش‌آموزان دارای فلج مغزی مقایسه بهزیستی تحصیلی در بین دانش‌آموزان عادی و فلج مغزی [(مقالات آماده انتشار)]
  • دانش‌آموزان دختر مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]
  • دانش‌آموزان دوره ابتدایی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]
  • دانش‌آموزان عادی مقایسه بهزیستی تحصیلی در بین دانش‌آموزان عادی و فلج مغزی [(مقالات آماده انتشار)]
  • دانش‌آموزان متوسطه رابطه میزان اعتیاد اینترنتی با اهمال کاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان متوسطه [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 79-92]
  • دانش‌آموزان متوسطه اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • دانش آموزان و دوره ابتدایی شناسایی عوامل اثرگذار بر بروز و اجرای ارزشیابی‌های کاذب در فرآیندهای آموزشی مدارس [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • دانش برند بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • دانشجویان ارزیابی وضعیت موجود سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شاهد در دوران کرونا از دید اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 50-67]
  • دانشجویان بررسی نقش دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفه‌های برنامه درسی و ادراک شایستگی در خلاقیت هیجانی آنان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • دانشجویان دانشگاه تبریز رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • دانشگاه شاهد ارزیابی وضعیت موجود سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شاهد در دوران کرونا از دید اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 50-67]
  • دانشگاه علوم انتظامی امین آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی) [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 50-65]
  • دانش و مهارت TPACK مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 22-33]
  • درس ریاضی ارزشیابی برنامه‌های تلویزیونی شبکه آموزش: مطالعه موردی درس ریاضی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 33-49]
  • درگیری تحصیلی بررسی رابطه باورهای معرفت‌شناختی بادرگیری تحصیلی و پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • دوره ابتدایی بررسی میزان توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی در کتاب های درسی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 61-74]
  • دوره ابتدایی بازنمایی تجارب زیسته معلمان در زمینه ارتقای انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 1-19]
  • دوره ابتدایی تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • دوره ابتدایی تاثیر یادگیری معکوس بر تفکر خلاق دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی منطقه ٤ آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-60]
  • دوره ابتدایی تاثیر مولفه های رویکرد انتقادی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی پایه چهارم دانش آموزان دختر دوره ابتدایی تهران [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 51-67]
  • دوره ی ابتدایی بررسی چالش های تدریس مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در فضای مجازی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-72]
  • دوره اول متوسطه کاوشی برای شناسایی شیوه‌های آموزش سواد شغلی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • دوره دوم ابتدایی موانع عدم تحقق اهداف برنامه درسی فارسی و نگارش دوره دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 83-103]

ر

  • ریاضی دوره‌ی ابتدایی آسیب‏ شناسی برنامه ‏ی درسی ریاضی دوره‏ ی ابتدایی بر اساس مولفه ‏های برنامه‏ ی درسی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 1-17]
  • راهبرد فراشناختی اثربخشی راهبردهای فراشناختی بر خودکارآمدی و باورهای انگیزشی در دانش آموزان با اختلالات یادگیری [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 1-10]
  • راهبردهای مقابله‌ای اثربخشی آموزش حل مسئله شناختی اجتماعی بر خودتنظیمی تحصیلی و راهبردهای مقابله‌ای دانش‌آموزان با اضطراب ریاضی [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • راهنمای عمل برنامه درسی تدوین راهنمای عمل برنامه درسی تلفیقی پایه دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 79-96]
  • رضایت شغلی بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • روایت پژوهی مشارکت کنندگان برنامه ریزی درسی مدرسه محور، روایت یک دهه تجربه مدرسه ای ابتدائی [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • رویکردswot ارزیابی شبکه دانش آموزی شاد با رویکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهایی جهت بهبود برنامه درسی دوره اول متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • رویکرد آمیخته شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی نظام تربیت معلم [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 25-48]

ز

  • زبان انگلیسی اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • زبان ‌انگلیسی تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • زمینه ای وانگیزشی اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]

س

  • ساحت های شش‌گانه بازنمایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از تربیت تمام ساحتی و راهکارهای تحقق آن : مطالعه ای به روش پدیدار شناختی [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • سازگاری اجتماعی اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • سامانه آموزش الکترونیکی ارزیابی وضعیت موجود سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شاهد در دوران کرونا از دید اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 50-67]
  • سبک‌های تربیتی والدین اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر متوسطه عراق: نقش کارکرد خانواده و سبک‌های تربیتی والدین [(مقالات آماده انتشار)]
  • سرزندگی تحصیلی اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • سواد رسانه ای رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • سواد رسانه‌ای بررسی رابطه بین سواد رسانه‏ ای با پرخاشگری فضای سایبری و تفکرانتقادی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 61-82]
  • سواد شغلی کاوشی برای شناسایی شیوه‌های آموزش سواد شغلی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]

ش

  • شاخص ارزیابی دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی بر اساس شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-95]
  • شاخص های ارزیابی ارزیابی دانشکده های فنی و حرفه ای استان مرکزی بر اساس شاخص های شورای عالی انقلاب فرهنگی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-95]
  • شاخصه‌ها ارائه الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی برای دوره دوم متوسطه (مطالعۀ موردیِ مدارس شهر تبریز) [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 79-102]
  • شازده‌کوچولو شناسایی مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن در کتاب داستان شازده کوچولو [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • شبکه آموزش ارزشیابی برنامه‌های تلویزیونی شبکه آموزش: مطالعه موردی درس ریاضی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 33-49]
  • شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد) ارزیابی شبکه دانش آموزی شاد با رویکرد SWOTبه منظور ارائه راهبردهایی جهت بهبود برنامه درسی دوره اول متوسطه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • شبکه شاد بررسی چالش های تدریس مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در فضای مجازی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-72]
  • شخصیت برند بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • شیوه‌های آموزش کاوشی برای شناسایی شیوه‌های آموزش سواد شغلی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه: مطالعه کیفی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]

ض

  • ضرب‌آهنگ شناختی کند نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • ضعف یادگیری مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]

ط

  • طراحی آموزشی ارزشیابی برنامه‌های تلویزیونی شبکه آموزش: مطالعه موردی درس ریاضی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 33-49]
  • طراحی مدل طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • طرح جابر بن حیان بازنمائی معنائی ادراکات و توصیفات معلمان و مدیران از طرح جابر در مقطع ابتدائی و چالشهای فراروی آن [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 88-102]

ع

  • عدالت آموزشی چیره دستان در کلاس‌های چندپایه: رمز ماندگاری معلمان با تجربه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • علوم اجتماعی امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • علوم تجربی امکان سنجی برنامه درسی تلفیقی در دروس علوم تجربی، علوم اجتماعی و تربیت بدنی دوره ابتدایی از نگاه معلمان و متخصصان برنامه درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 40-49]
  • علوم تجربی تاثیر یادگیری معکوس بر تفکر خلاق دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی منطقه ٤ آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-60]
  • علوم تجربی تاثیر مولفه های رویکرد انتقادی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی پایه چهارم دانش آموزان دختر دوره ابتدایی تهران [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 51-67]
  • عملکرد تحصیلی نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • عملکرد تحصیلی واکاوی موانع تحقق تفکر انتقادی در گستره تعلیم و تربیت [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 30-50]
  • عوامل موثر عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 82-94]

ف

  • فارسی و نگارش موانع عدم تحقق اهداف برنامه درسی فارسی و نگارش دوره دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 83-103]
  • فرایندهای آموزشی شناسایی عوامل اثرگذار بر بروز و اجرای ارزشیابی‌های کاذب در فرآیندهای آموزشی مدارس [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • فرهنگ عمومی بررسی مؤلفه‌های فرهنگ عمومی در کتب فارسی دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات ارزشیابی وضعیت اجرای آموزش در دوره متوسطه اول شهر تبریز براساس ابعاد برابری دیجیتالی در شرایط کرونایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 18-32]
  • فناوری هولوگرام بررسی کاربردهای فناوری هولوگرام سه بعدی در زمینه ی آموزش تاریخ به دانش آموزان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 35-50]

ک

  • کاربرد تکنولوژی وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 68-81]
  • کارکرد خانواده اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان دختر متوسطه عراق: نقش کارکرد خانواده و سبک‌های تربیتی والدین [(مقالات آماده انتشار)]
  • کارورزی شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی نظام تربیت معلم [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 25-48]
  • کاوشگری مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • کتاب های درسی بررسی میزان توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی در کتاب های درسی دوره ابتدایی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 61-74]
  • کتب جامعه‌شناسی تحلیل محتوای کتب جامعه‌شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]
  • کرونا شناسایی و رتبه‌بندی چالش‌های آموزش در سیستم‌ مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تبریز از دیدگاه دانشجویان در شرایط کرونایی [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 14-32]
  • کرونا روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • کیفیت شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی ارزیابی کیفیت برنامه درسی کارورزی نظام تربیت معلم [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 25-48]
  • کلاس چندپایه چیره دستان در کلاس‌های چندپایه: رمز ماندگاری معلمان با تجربه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • کلمات کلیدی: آموزش مجازی بررسی چالش های تدریس مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در فضای مجازی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-72]
  • کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • کووید19 تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • کووید-19 تجارب زیسته معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی کیفی-توصیفی در آموزش مجازی دوران همه گیری کووید-۱۹: یک مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 3، شماره 3، 1403]

گ

  • گیلفورد تحلیل محتوای کتب جامعه‌شناسی متوسطه دوم بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 31-44]

ل

  • لیپمن شناسایی مؤلفه‌های تفکر فلسفی لیپمن در کتاب داستان شازده کوچولو [دوره 3، شماره 4، 1403]

م

  • مادران پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • ماندگاری معلم چیره دستان در کلاس‌های چندپایه: رمز ماندگاری معلمان با تجربه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • مانع یابی موانع عدم تحقق اهداف برنامه درسی فارسی و نگارش دوره دوم ابتدایی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 83-103]
  • متوسطه تحلیل محتوای کتب متوسطه اول و دوم بر اساس توجه به مشارکت سیاسی و دینی (مطالعه موردی: کتب مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 65-77]
  • محتوا مروری بر نظریه‌های محتوا و انتخاب محتوا در ادبیات تخصصی حوزة مطالعات برنامة درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-90]
  • محیط یادگیری الکترونیکی بازنمایی تجارب زیسته معلمان در زمینه ارتقای انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی در محیط یادگیری الکترونیکی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 1-19]
  • مدارس عشایری تحلیل پدیدارشناسانه‌ی تجارب زیسته آموزگاران از چالش‌های آموزش در مدارس ابتدایی عشایری [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 33-49]
  • مدارس هوشمند و مدارس عادی مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اضطراب فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 22-33]
  • مدیران بازنمائی معنائی ادراکات و توصیفات معلمان و مدیران از طرح جابر در مقطع ابتدائی و چالشهای فراروی آن [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 88-102]
  • مدیریت آموزشی آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی) [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 50-65]
  • مدرسه ابتدایی مشارکت کنندگان برنامه ریزی درسی مدرسه محور، روایت یک دهه تجربه مدرسه ای ابتدائی [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • مسئولیت پذیری اثربخشی آموزش مجازی درس ریاضی بر خودکارآمدی، تفکرخلاق و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان دختر پایه هشتم [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 45-57]
  • مشارکت دینی تحلیل محتوای کتب متوسطه اول و دوم بر اساس توجه به مشارکت سیاسی و دینی (مطالعه موردی: کتب مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 65-77]
  • مشارکت سیاسی تحلیل محتوای کتب متوسطه اول و دوم بر اساس توجه به مشارکت سیاسی و دینی (مطالعه موردی: کتب مطالعات اجتماعی و جامعه شناسی) [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 65-77]
  • مشارکت فعال والدینی عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 82-94]
  • مشارکت کنندگان برنامه ریزی درسی در سطح خرد مشارکت کنندگان برنامه ریزی درسی مدرسه محور، روایت یک دهه تجربه مدرسه ای ابتدائی [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • مشغولیت تحصیلی پیش‏بینی مشغولیت تحصیلی دانشجویان بر اساس ادراک ازکلاس آنلاین، هیجان‌های کلاسی و خودکارآمدی رایانه. [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • مطالعات اجتماعی بررسی چالش های تدریس مطالعات اجتماعی دوره ی ابتدایی در فضای مجازی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 58-72]
  • مطالعة کیفی مطالعة پدیدارشناسانة عوامل ضعف یادگیری با تمرکز بر تجارب زیستة دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 53-69]
  • مطلوبیت اجتماعی اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر مطلوبیت اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه [دوره 2، شماره 3، 1402، صفحه 17-29]
  • معیارهای انتخاب محتوا مروری بر نظریه‌های محتوا و انتخاب محتوا در ادبیات تخصصی حوزة مطالعات برنامة درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-90]
  • معلم پدیدارشناسی تجربیات معلمان زبان فارسی از برگزاری دوره آموزش چندزبانه [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • معلم تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • معلم روایتی سه سویه از برنامه درسی مقطع ابتدایی در دوران کرونا [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • معلمان تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • معلمان بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • معلمان بازنمائی معنائی ادراکات و توصیفات معلمان و مدیران از طرح جابر در مقطع ابتدائی و چالشهای فراروی آن [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 88-102]
  • معلمان ابتدایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از اجرای ارزشیابی کیفی-توصیفی در آموزش مجازی دوران همه گیری کووید-۱۹: یک مطالعه پدیدارشناسانه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • معلمان دوره ابتدایی طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 37-57]
  • معلمان زبان وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 68-81]
  • مفهوم عدد منفی بررسی بدفهمی های دانش آموزان پایه هفتم در مورد برداشت آنها از مفهوم اعداد منفی در درس ریاضی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 1-29]
  • مقطع ابتدائی بازنمائی معنائی ادراکات و توصیفات معلمان و مدیران از طرح جابر در مقطع ابتدائی و چالشهای فراروی آن [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 88-102]
  • مناطق بومی تجارب زیسته معلمان بومی از چالش‌های آموزش در مناطق دارای خرده فرهنگ در دوران بحران کووید19 [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • مناطق محروم چیره دستان در کلاس‌های چندپایه: رمز ماندگاری معلمان با تجربه [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • مهارت حل مسئله رابطه بین سواد رسانه‌ای با مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه تبریز [(مقالات آماده انتشار)]
  • مهارت‌های اجتماعی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر خودپنداره تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه در دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 51-64]
  • مؤلفه های برنامه درسی بررسی نقش دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفه‌های برنامه درسی و ادراک شایستگی در خلاقیت هیجانی آنان [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • مولفه‌های برنامه‌ی درسی آسیب‏ شناسی برنامه ‏ی درسی ریاضی دوره‏ ی ابتدایی بر اساس مولفه ‏های برنامه‏ ی درسی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 1-17]
  • مولفه های تربیت اجتماعی بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]
  • مولفه های رویکرد انتقادی تاثیر مولفه های رویکرد انتقادی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی پایه چهارم دانش آموزان دختر دوره ابتدایی تهران [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 51-67]
  • مولفه‌های فرهنگ عمومی بررسی مؤلفه‌های فرهنگ عمومی در کتب فارسی دوره ابتدایی [دوره 1، شماره 3، 1401]

ن

  • نارسایی توجه/ فزون‌کنشی نقش واسطه ای اهمال‌کاری تحصیلی در رابطه بین علائم نارسایی توجه/ فزون‌کنشی و ضرب‌آهنگ شناختی کند با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • نارسایی‌های ذهنی و تحولی نوع دوستی نقش سازه‌های بخشش و نوع دوستی در پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی: پژوهشی در حوزه نارسایی‌های ذهنی و تحولی [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • نیازهای آموزشی ویژه عوامل موثر بر مشارکت فعال والدین در امر آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 82-94]
  • ناکارآمدی آموزش تجارب زیسته دبیران از دلایل ناکارآمدی آموزش زبان‌ انگلیسی در مقطع متوسطه [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 1-21]
  • نظریه‌های انتخاب محتوا مروری بر نظریه‌های محتوا و انتخاب محتوا در ادبیات تخصصی حوزة مطالعات برنامة درسی [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 75-90]
  • نقش معلم بازنمایی تجارب زیسته معلمان ابتدایی از تربیت تمام ساحتی و راهکارهای تحقق آن : مطالعه ای به روش پدیدار شناختی [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • نگرانی پیش‌بینی نگرانی براساس سازه‌های بهزیستی اجتماعی و خوش‌بینی در مادران کودکان با نارسایی‌های ذهنی و تحولی [(مقالات آماده انتشار)]
  • نو/چند بسترسازی سوء تفاهمات اساسی در رابطه با جنبش نو/ چند بسترسازی در مطالعات برنامه درسی (چیستی، چرایی و چگونگی) [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]

و

  • واقعیت اجتماعی بررسی میزان انطباق پذیری مؤلفه های تربیت اجتماعی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی با واقعیت های اجتماعی [(مقالات آماده انتشار)]

ه

  • هیات علمی ارزیابی وضعیت موجود سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه شاهد در دوران کرونا از دید اساتید و دانشجویان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 50-67]
  • هیجان مثبت و منفی کلاسی پیش‏بینی مشغولیت تحصیلی دانشجویان بر اساس ادراک ازکلاس آنلاین، هیجان‌های کلاسی و خودکارآمدی رایانه. [دوره 3، شماره 3، 1403]
  • همیاری مقایسه اثربخشی آموزش به روش استقرایی، کاوشگری، همیاری، بدیعه پردازی و سنتی بر میزان خلاقیت دانش آموزان [دوره 1، شماره 2، 1401، صفحه 68-78]
  • هویت‌یابی دانشجو با برند دانشگاه بررسی پیشران‌های هویت‌یابی با برند و رفتارهای حمایتی حاصل از آن در صنعت آموزش عالی کشور؛ نقش تعدیلگری جمع‌گرایی / فردگرایی [دوره 1، شماره 1، 1401، صفحه 20-37]
  • هوش اخلاقی بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • هوش معنوی بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • هوش هیجانی بررسی رابطه هوش اخلاقی ، هوش هیجانی و هوش معنوی با رضایت شغلی معلمان [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • هولوگرام سه بعدی بررسی کاربردهای فناوری هولوگرام سه بعدی در زمینه ی آموزش تاریخ به دانش آموزان [دوره 2، شماره 2، 1402، صفحه 35-50]

ی

  • یادداری مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]
  • یادگیری اثربخشی روش های یاددهی-یادگیری مبتنی بر مغز بربهبود شرایط زمینه ای و انگیزشی یادگیری زبان انگلیسی [دوره 1، شماره 3، 1401]
  • یادگیری انگیزش در آموزش بر خط: اثر کاربست الگوی طراحی انگیزشی کلر بر انگیزش دانش آموزان دبستانی در شرایط پاندومی کووید 19 [دوره 1، شماره 4، 1401]
  • یادگیری واکاوی موانع تحقق تفکر انتقادی در گستره تعلیم و تربیت [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 30-50]
  • یادگیری یادگیری مجازی مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]
  • یادگیری الکترونیکی مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • یادگیری الکترونیکی غیرهمزمان مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • یادگیری الکترونیکی همزمان مطالعه پدیدارشناختی روش‌های یادگیری الکترونیکی همزمان و غیرهمزمان معلمان در دروس عملی [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 11-23]
  • یادگیری تلفیقی وضعیت تمایل به استفاده از تکنولوژی در تدریس در میان معلمان زبان انگلیسی با رویکرد یادگیری تلفیقی [دوره 3، شماره 1، 1403، صفحه 68-81]
  • یادگیری حضوری مقایسه اثر بخشی روش آموزش حضوری و مجازی بر یادگیری و یادداری دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر قم [دوره 2، شماره 1، 1402، صفحه 22-39]
  • یادگیری مادام‌العمر شناسایی شاخص‌ها و مؤلفه‌های یادگیری مادام‌العمر فراگیران : سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس [دوره 3، شماره 4، 1403]
  • یادگیری مبتنی بر بازی بررسی اثربخشی داستان و خودتوضیحی بازی دیجیتال بر یادگیری، درگیری تحصیلی در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی [دوره 3، شماره 2، 1403، صفحه 66-87]
  • یادگیری معکوس تاثیر یادگیری معکوس بر تفکر خلاق دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی در درس علوم تجربی منطقه ٤ آموزش و پرورش شهر تهران [دوره 2، شماره 4، 1402، صفحه 49-60]